雨―灰(1 ~ 7) / 雨―土(1 ~ 7)
サイズ: 約160cm × 80cm
技法・材料: エッチング・ペーパーアート( 流し込み法)・土・灰・他
この年、日本の梅雨の時期、雨の痕跡を銅板にて刷る。
1 枚の銅板上に、7 回にわたり、雨が降るたび、その雨垂れ跡を腐食させ、その都度、制作地点周辺
の土や、灰で作成したインクで摺る。また支持体となる紙は楮と針葉樹パルプを混合し、流し込み
法にて、風ですら破けるぐらいの頼りなく、透ける、極薄の紙を漉き、それに摺った。
Title:Rain-Ash (1 to 7)/Rain-Soil (1 to 7)
In rainy season of this year in Japan, I transferred traces of rain on a copper plate.
I made traces of rain dripping corroded every time it rained over 7 times, and at each time I transferred the images to paper
with ink made of soil collected near the site where I worked. And, the support is paper made by mixing kozo and coniferous
pulp with casting technique. The paper is so unreliable, extremely thin as can be broken even with the blowing wind.